-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51453 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

در آيه 47 سوره حج آمده كه هر روز نزد خداوند ، معادل هزار سال ما است . بر اين اساس آيا آفرينش آسمانها و زمين در شش هزار سال انجام گرفته است . اين مطلب چگونه با تحقيقات علمي كه عمر دنيا را در حدود 5 ميليارد سال بيان مي كند ، قابل توجيه است؟
در برخي از آيات قرآن آمده است كه خلقت آسمانها و زمين در شش روز بوده است ؛ امّا از آن جا كه در آن هنگام ، هنوز زمين و خورشيدي نبوده ، روز به معناي دوره مي باشد نه 24 ساعت .
{P - سوره اعراف ، آيه 54 ؛ سوره يونس ، آيه 3 ؛ سوره هود ، آيه 7 ؛ سوره فرقان ، آيه 59 ؛ سوره سجده ، آيه 4 ؛ سوره ق ، آيه 38 ؛ سوره حديد ، آيه 4 . P}
امّا آيه 47 سوره حج ، در مقام تفسير اين روز[دوره ] يا تعيين مقدار آن از نظر زماني نيست . در اين آيه آمده است : « و يستعجلونك بالعذاب و لن يخلف اللَّه وعده و انّ يوماً عند ربك كالف سنة مما تعدّون ؛ [اي رسول ] كافران [به تمسخر]از تو تقاضاي تعجيل در عذاب مي كنند . هرگز از وعده خدا[به عذاب آنان ]تخلّف نخواهد شد و به درستي كه يك روز نزد پروردگار تو[از نظر حكم او] همچون هزار سال ، به حساب شماست . »
بنابر مفاد اين آيه ، كافران به تمسخر از پيامبر مي پرسيدند كه عذابي كه وي از آن سخن مي گويد ، چه زماني فرود خواهد آمد ؛ خداوند نيز در پاسخ آن ها مي گويد كه وعده خدا تخلف ناپذير است ؛ ليكن هزار سال انسان ها نزد خدا « مثل » يك روز است و اين كنايه از حلم خداوندي است ، نه اين كه هزار سال ما نزد خدا به مقدار يك روز باشد ؛ بنابراين ، آيه در صدد تعيين مدّت زمان روز نزد خدا نيست ؛ به خلاف آن جا كه درباره تعيين مدّت زمان عروج ملايك و روح الامين سخن گفته شده است : « تعرج الملائكة و الرّوح اليه في يومٍ كان مقداره خمسين الف سنة ؛ ملايك و روح الامين [براي اخذ فرمان براي وقوع قيامت ] به سوي [عرش ] خدا بالا مي روند در روزي كه مدّتش پنجاه هزار سال خواهد بود . » در اين آيه شريفه ، مقدار روز در آيه تعيين شده است ؛ بنابراين نمي توان به آيه 47 سوره حج ، براي تعيين مدّت زمان روز و دوره ، در آيات خلقت آسمانها و زمين استشهاد نمود .
{P - سوره معارج ، آيه 4 . P}
با وجود اين ، اگر بپذيريم كه از آن دو آيه استفاده مي شود كه آفرينش جهان در طول شش هزار سال صورت گرفته است ، اين مطلب نمي تواند دليلي بر اين كه عمر جهان تاكنون شش هزار سال است باشد ؛ زيرا با اين فرض ، مدّت مذكور دوراني است كه خلقت جهان در آن صورت گرفته است ، امّا اين كه از خلقت جهان تاكنون چقدر گذشته ، ممكن است كه ميلياردها سال باشد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.